Οκτώβρης

2013-11-17 11:15

 

 

Καλό μήνα !

Ο Οκτώβριος (ο μόνος αριθμητικός μήνας που δεν έχει «Μ») ονομάζεται έτσι από το Λατινικό «octo» του οποίου η ρίζα του είναι το Ελληνικό«οκτώ», γιατί ήταν ο όγδοος μήνας του  αρχαίου ρωμαϊκού ημερολογίου. 

 

Είπαν για τον Οκτώβρη:

 

 

Δε φτάνει Οκτώβρη τον καιρό που `ρθες να μας χαλάσεις,
μα θέλεις και τριανταμιά μέρες για να περάσεις

(Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη)

 

 

Είμαι δεντρί και χτύπησες τσ` ελπίδας μου τη ρίζα,
βροχή μου Οκτωβριανή κι όνειρα βλέπω γκρίζα

(Μάρω Γεωργιλαδάκη)

 

 

Το περιστέρι τση χαράς σου `μπεψ` αν θες και ξια σου,
"Οκτώβρη μου" να βρει φωλιά, να χτίσει στα μαλιά σου

(Νεκτάριος Λεουνάκης)

 

 

Οκτώβρης μήνας κι η χαρά με τση βροχής τση στάλες,
ας φέρει σ` όλους μας στιγμές, σπουδαίες και μεγάλες

(Σπύρος Πανηγυράκης)

 

 

Άμα πατείς ξερόφυλλα και τ` όνειρό μου τό βρεις,
πιάσ` το γιατί σου άνηκε κι ας το `ριξ` ο Οκτώβρης

(Ανδρέας Στυλιανουδάκης)

 

 

Στου Φθινοπώρου το καιρό πρωτομηνιά με βρήχνει
αεροβρόχι με χτυπά κι'ο πόνος μου βαρίχνει

(Αντώνης Κουκλινός)

 

 

Φύλο ξερό το γέλιο μου, στην εμπασιά του Οκτώβρη
κι ο χωρισμός βαρύς βοριάς... το πήρε.. ποιος να το βρει... 

(Νίκος Τζαγκαράκης )

 

 

Οκτώβρη φτάνεις βροχερός, λυγάς και ξάφνου λιάζεις 
μα μάθε και τση μοίρας μου, τρόπους, που γνώμ' αλλάζεις

(Κατερίνα Τζαγκαράκη)

 

 

Τι μήνας μπήκε μη ρωτάς καρδιά και μαραζώνεις...
δεν είναι χειμωνιάτικος 'πό χωρισμό κρυώνεις

(Γιώργος Σοφιάκης)

 
 

 

 

Όχι

 

Όποιος δεν ξέρει να το πει έκεια που πρέπει τ` "όχι",
πάλι καλά που ένα παλιό...του δώσανε και το `χει...

Νίκος Τζαγκαράκης

 

Κρίμας το "όχι" κείνονα που `παν αντρειωμένοι,
εδά να το γιορτάζουνε ούλοι οι προσκυνημένοι

Θεόφιλος Χριστουλάκης  

 

 

 

 

Ωδή στην τσικουδιά !

mantinadesaggigmata.blogspot.com/2013/10/odi-stin-tsikoudia.html

 

Ο φετινός Οκτώβρης ήταν και ο μήνας της μάζωξης!

Στη Μάζωξη είναι αφιερωμένο το παρακάτω άρθρο Όγδοο Παγκρήτιο Μερακλίδικο συναπάντημα