Φωτοκάλαντα Κρήτης / Μαντινάδες

2014-01-07 16:39

Τα Κρητικά κάλαντα των Φωτών ή του Αγιασμού

 

Σήμερο είναι τω Φωτώ,
π' αγιάζουν οι παπάδες,
και μες στα σπίθια μπαίνουνε,
και λεν τον Ιορδάνη,

κι ο Ιωάννης Βαφτιστής,
επέρασεν και είπε:
Χαρίσετέ μου τα κλειδιά
τα μαργαριταρένια,

ν' ανοίξω των Παράδεισο,
να πιω νερό δροσάτο,
να θέσω ν' αποκοιμηθώ,
σε μια σπηλιά από κάτω.

Να πέφτουν μήλα πάνω μου,
και ρόδα στην ποδιά μου,
και τα χρυσά τριαντάφυλλα,
εις τα προσκέφαλά μου.

Ανήφορος, κατήφορος,
στα τρία πηγαδάκια,
κάθουνται τρεις μελαχρινές
με τα σγουρά μαλλάκια.

Η μια κεντά τον Ουρανό,
κι η γ' άλλη το φεγγάρι,
κι η τρίτη η μικρότερη
κεντά τον αϊ Γιάννη!

Και του χρόνου!

 

 

Του Αγιασμού η μέρα

 

Μια λεκανίδα δάκρυα
και σφίγγω μεσ' τη χέρα
βασιλικούς τα όνειρα
κι αγάπη σταυρωμένη
η πεθυμιά δεν έχει Φως
του Αγιασμού τη μέρα
και ο σταυρός μας θάλασσα
να πέσει περιμένει


Κι όσο κι αν πέσει ο σταυρός
οι πόνοι βουτηχτάδες
τη θάλασσα τ` αλάργο σου
καλά τηνε κατένε
και μπαίνει στ` Άγιο το Φως
σκοτίδι απ` τσι ραγάδες
απού `χουνε στο πρόσωπο
όσοι για κάτι κλαίνε.


Σ` ένα γιαλό να μπόρουνε η μοίρα να βουλίσει,
μπας και την ξεστραβώσει ο Θιός , μπας και τηνε φωτίσει


                                                    Νίκος Τζαγκαράκης

 

 

Μαντινάδες

 


Του Ιορδάνη το νερό δε φτάνει να φωτίσει,
τόσους πολλούς απού `χουνε στον κόσμο δυστυχήσει 

Σπύρος Πανηγυράκης

 

Η αγάπη σου χρυσός Σταυρός κι εγώ , μήνα Γενάρη,
βούτηξα και κολύμπησα άλλος να μη σε πάρει 

Κωστής Κοκολαντωνάκης

 

Χρόνους μαζώνω δάκρυα θάλασσα να τα κάνω
να ρίξουν πάλι το Σταύρο πού με έχεις βάλει πάνω 

Απόστολος Καραπιδάκης

 

Ανήμερα του Αγιασμού να έρθεις στ` όνειρό μου,
να γίνεις μια σταλιά νερό να ρίξω το Σταυρό μου 

Βούλα Χανιωτάκη - Μπαστάκη

 

Ο νους μου εγίνηκε νερό κι αν έχεις το Θεό σου,
βούτηξε κι είναι τω Φωτώ να βγάλεις το Σταυρό σου  

Μανώλης Κρητικόπουλος

Αν έχεις όνειρα στεγνά και θέλεις να τα βρέξεις,
να πάρεις απ` τα μάθια μου τον Αγιασμό τση σκέψης...

Νίκος Τζαγκαράκης

 

Μοιάζ` η αγάπη μας σταυρός μέσα στον Ιορδάνη
κι  ο έρωτας κολυμπητής που πέφτει και τη βγάνει 

Γιώργος Κοζύρης

 

Σε θάλασσες και ποταμούς άλλοι σταυρό γυρένε
και άλλοι τον-ε κουβαλούν παρόλο που δε θένε 

Γιώργος Γιατράκης

 

Θα πα να βγάλω το Σταυρό τ´ άγια να φιλήσω
να μ´ ευλογήσει κι ο παπάς μήπως και σ´ αποκτήσω 

Γιώργος Μανθαιάκης

    
 

 

AIG Advertisement