Όγδοο Παγκρήτιο Μερακλίδικο συναπάντημα

2013-10-14 20:49

Όγδοο Παγκρήτιο Μερακλίδικο συναπάντημα !
 
Δως μου παππού μια προσταγή
(Αναφορά στο Γκρέκο)
του Καζαντζάκη τσι γραφές
με κάνατε και βλέπω
 
Να πας παιδί μου όπου μπορείς
είπε ο παππούς και γέλα
και το κοπέλι γέμισε
πεισματωμένη τρέλλα
 
Παππού μου κάτι Κρητικό
θέλω να με προστάξεις...
Φτάξε παιδί μου έκειδα, 
που δε μπορείς να φτάξεις
 
Δώσανε και τση Μάζωξης
τσι προσταγές τσι ίδιες
κι όπου δε μπόρηε έφταξε
καλώς τσοι μερακλήδες
 
Καλώς τσι μερακλίνες μας
τση Μάζωξης τα κρίνα
που φταιτε και βαφτίσανε
την Κρήτη "μερακλίνα"
 
Καλώς τη λύρα, το βιολί,
καλώς τσ' εφτά τσι νότες,
καλώς τη μαντινάδα μας,
Κορνάρε όπως τότες
 
Μεγαλωσύνεψε ο Βαφές
κι εδά στη μέση- μέση
τση Κρήτης τέσσερεις νομούς
μπόρεσε να χωρέσει
 
Φίλοι καλώς εσμίξαμε
την όγδοη φορά μας
όρεξη και καλή καρδιά
κι αντέστε... στην υγειά μας 

 

Όγδοο Παγκρήτιο Μερακλίδικο συναπάντημα

 

Βίντεο από τη Μάζωξη

 

www.facebook.com/photo.php?v=10200350236512384

 

Ο σύνδεσμος της λίστας των βίντεο 

www.youtube.com/playlist?list=PLygXRvkvzyz1Eix2T2YMuFfYm1kc7jMeY

"Είμαι κι εγώ στο iPad" Κάντε κλικ εδώ

 

Παγκρήτιο Μερακλίδικο συναπάντημα (Αναδρομή)

 

    Το Παγκρήτιο Μερακλίδικο συναπάντημα βρίσκει το ξεκίνημά του το 2006.
Τότε μια παρέα που μόνιασε μέσω των εκπομπών του Νικόλα Τζιτρζιλάκη
που από εκείνον ουσιαστικά  γνωριστήκαμε , έκανε την πρώτη «Μάζωξη»
γύρω στα τέλη του Αυγούστου στην περιοχή «Λιμνοπήγαδο» του Βαφέ Αποκορώνου.
Στον υπαίθριο αυτό χώρο που είναι η αυλή της εκκλησίας της Αναλήψεως και έχει τα μεγάλα πηγάδια
του κάμπου του Βαφέ , ξεκίνησε  ως παρέα το  «Παγκρήτιο Μερακλίδικο συναπάντημα» .
   Οργανωτές και εμπνευστές του  ήταν ο Νικόλας Τζιτζιλάκης και οι Νίκος και Βασίλης
Τζαγκαράκης .
Μοναδικός σκοπός η γνωριμία και η εσμιγιά φίλων που αγαπάνε τη μουσική και τη
μαντινάδα της Κρήτης και τον πολιτισμό που έχει δώσει, δίνει και θα δίνει.
   Από εκείνη τη χρονιά αποφασίστηκε να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο
χωρίς όμως σταθερή ημερομηνία λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.
Έτσι λοιπόν ουσιαστικά μεταφέρθηκε στο Φθινόπωρο και λόγω καιρού,
στον εσωτερικό χώρο της ταβέρνας  «Κούρτσα»  στο Βαφέ.
Χρόνο με το χρόνο το Παγκρήτιο Μερακλίδικο συναπάντημα έγινε γνωστό
με αποτέλεσμα να έχει όλο και περισσότερους φίλους.
   Με φιλότιμες προσπάθειες των διοργανωτών και της ταβέρνας «Κούρτσα»
η συμμετοχή έχει παραμείνει στα 10€ με ελάχιστη απόκλιση για να μην αποτελεί εμπόδιο
στην προσέλευση.Ο πρωταρχικός σκοπός ( η εσμιγιά και η γνωριμία, η καλή παρέα και η ψυχαγωγία)  
συνεχίζει να παίζει τον πρώτο ρόλο της Μάζωξης.
Να σημειωθεί ότι η εκδήλωση είναι ανοιχτή και δεν γίνονται προσωπικές προσκλήσεις
εκτός από ελάχιστες που έχουν διαπροσωπικό  χαρακτήρα. Ανακοινώνεται από
ραδιοφωνικούς σταθμούς και άλλα κοινωνικά μέσα, χωρίς όμως τη χρήση διαφημίσεων.
   Ένα μεγάλο «ευχαριστώ» από τους διοργανωτές στον κόσμο που έκανε την παρέα μας Θεσμό,
στους  μαντιναδολόγους και στους μουσικούς που γεμίζουν με την παρουσία τους τη Μάζωξη
και παράλληλα μια υπόσχεση ότι θα συνεχίσουμε να ορίζουμε μια ημερομηνία κάθε χρόνο,
για να δημιουργούμε όλοι μαζί πολιτισμό, στο Παγκρήτιο Μερακλίδικο συναπάντημα !

 

Και του χρόνου!

                                                                                                              Ε.Μ.
 

Το τραπεζομάντιλο !

 

Είντα να πεις και τση ζωής αν σου ̍χει δώσει λίγα,
πολέμα σκιάς για να μη λες, σκυμμένος πως επήγα
Ανδρέας Στυλιάνουδάκης

 

Ζωή μητέρα τση χαράς και μητριά του πόνου,
δε σκύφτω στο χατίρι σου, εγώ κλουθώ του χρόνου
Νεκτάριος Λεουνάκης

 

Χόρευε σα να μη θωρούν, τραγούδιε ως είσαι μόνη.
αγάπα ως θέλει η καρδιά και γλέντα ό,τι πληγώνει
Γιώργης Γαγάνης

 

Άμα θα σμίξω δυστυχή,ενώ γελώ,στο κλάμα…
βγάνει με που ̍χω τσι χαρές κι αυτός δεν έχει πράμα
Απόστολος Καραπιδάκης

 

Εγώ   ̍μαι τση χαράς παιδί κι έχω τον πόνο θάψει
στον τάφο που για μένανε εκείνος είχε σκάψει
Κωστής Μποτονάκης

 

Η τύχη α(ν)  δε βοηθά κι η μοίρα αν δεν συδράμει,
τότε θωρείς κι ο δυνατός πόσα μπορεί να κάμει
Βούλα Χανιωτάκη – Μπαστάκη

 

Στα μάθια σου τη συναντώ τη διαφορά που έχει,
ο δυνατός ο άθρωπος  π`  αυτόν που δεν αντέχει
Βούλα Χανιωτάκη – Μπαστάκη

(Αφιερωμένη στο Γιώργο Τζαγκαράκη)

 

Είναι τ` αθρώπου η ζωή μιγόμι εις το ζύγι,
μακάρι η μπάντα του καλού να γέρνει όντε θα φύγει
Γιώργος Γουλιδάκης

 

Πράμα δε μου ̍δωκες ζωή, ό,τι ήθελα το πήρα
εγώ το λέω δύναμη κι άλλοι το λένε μοίρα
Θεόφιλος Χριστουλάκης

 

Όγδοη Μερακλίδικη συνάντηση αθρώπω,
τω Μερακλήδων εσμιγιά σ` αντρειωμένο  τόπο
Σπύρος Πανηγυράκης

 

Τσι σκέψεις μου σε πλαίσιο τσι βάνω για `να λόγο<
που ότι θέλω για να πώ, να το θωρούν ντελόγο
Απόστολος Καραπιδάκης

 

Σ` άλλους τα έδωσες πολλά ,ζωή, και σ` άλλους λίγα…
ας είναι μα `πο το μηδέν, στο πέντε σου επήγα
Ελευθερία Μπερτάκη

 

Εμένα η στράτα τση ζωής ήτανε μια `νηφόραμα
μα πορπατώ ακούραστα δίχως να δίνω γνώρα
Μαρία Λαγουδάκη


Ζωή μου έδωκες πολλούς τσοι χτύπους μαζωμένους,
μα κοίτα …πάντα μου γελώ, δεν είμαι στους  χαμένους
Στέιση Μαρκουλάκη

 

Μη φύγεις από τη ζωή, χωρίς να έχεις ζήσει,
τον έρωτα που στο γκρεμό θα σ` έχει οδηγήσει
Ηλιάννα Λυκούδη

 

Έτσα `ναι φως μου η ζωή και μην κακοκαρδίζεις
κι αν σε πονεί καμιά φορά, μη σταματάς να ελπίζεις
Θάλεια Μπιρικάκη

 

Στση μοίρας τα χτυπήματα μπορεί να γονατίσω,
μόνο για να προσευχηθώ κι ορθός να συνεχίσω
Γιώργης Σηφάκης (Σιμισακογιώργης)

 

Η μοίρα απ` όταν γεννηθείς μέχρι που θα ποθάνεις,
σε κυνηγά πολλώ λογιώ, μα κάτω μην το βάνεις
Μαρία Λαγουδάκη

 

Ζωή κι ας με γονάτισες, πάλι κοιτάζω τ` άστρα…
θα σηκωθώ σιγά – σιγά να ξαναχτίσω κάστρα
Γιώργος Πρωτοπαπαδάκης

 

Εκλέψαμέ σου άλλη μια χάρε στη μάζωξή μας,
δε χάνουμε τα θάρρη μας, γλεντούμε τη ζωή μας
Βάσω Λαγουδάκη

 

Δε χαμηλώνω τα φτερά, ως κι αν χτυπά η μοίρα,
κλερονομιά τα βάσανα θα πω ότι τα πήρα
Βάσω Λαγουδάκη

 

Πόλεμος είναι η ζωή και `γω `χω τάμα κάμει,
του πόνου το χαράκωμα να `χει δικό μου νάμι
Κατερίνα Μπιρικάκη

 

Ζωή μου σε συνήθισα με πικραμένα χείλη
όμως μου τα γλυκαίνουνε , ο έρωτας κι οι φίλοι !
Νίκος Τζαγκαράκης

 

Λίγα μου έδωκες ζωή, μα δε θα προσκυνήσω
τη βερεμιάρα μοίρα μου, όσο κι ανε δακρύσω
Ανδρέας Σηφάκης

 

Η εσμιγιά ετούτηνε , έγραψε ιστορία....
μέσα στα μερακλίδικα και τστη φιλιάς βιβλία
Αντώνης Περάκης