Φλεβάρης

2014-02-01 22:28

Φεβρουάριος, Κουτσοφλέβαρος ή Κουτσός

 

Καλό μήνα!

 

Ο Φεβρουάριος πήρε το όνομά του από το λατινικό Februare που σημαίνει κάθαρση. Οι Ρωμαίοι το μήνα αυτό καθάριζαν την πόλη και τους αγρούς τους λιτανεύοντας και θυσιάζοντας. Με το  ιουλιανό ημερολόγιο οι ημέρες του Φεβρουαρίου από 30 έγιναν 29 ενώ επί αυτοκράτορα Αυγούστου αφαιρέθηκε ακόμη μία μέρα η οποία προστέθηκε στο μήνα Αύγουστο προς τιμή του Αυτοκράτορα. Ορίσθηκε όμως ανά τέσσερα έτη να προστίθεται μια μέρα στο Φεβρουάριο και οι 28 ημέρες να γίνονται 29 για το συγχρονισμό του ημερολογιακού με το ηλιακό ημερολόγιο. Το έτος που ο Φεβρουάριος έχει 29 ημέρες ονομάζεται δίσεκτο.

 

Είπαν για το Φλεβάρη:

 

Τ` αλάτι κάνει τ` αλμυρό, το χιόνι το Φλεβάρη,
γλύκα βαστά η ζάχαρη και η αγάπη βάρη

Μάρω Γεωργιλαδάκη

 

Ερώτηξέ με η μοίρα μου , τί δώρο νά μου πάρει
νά μου τό φέρει τό πρωί  τριάντα  τού Φλεβάρη

Μάνος Χαλκιαδάκης

 

Στην φορεσιά τς` αμυγδαλιάς δυο δάκρυα κεντίζω,
κείνες τσι μέρες που 'χασες Φλεβάρη σου θυμίζω....

Νεκτάριος Λεουνάκης

 

Μοιάζεις  με μάνα που `χασε δυο κόρες τση για πάντα,
Φλεβαρη που δεν έφταξες ποτέ σου τσι τριάντα

Κωστής Κοκολαντωνάκης

 

Με κάνει μια ανάμνηση και του `χω αδυναμία,
του μήνα που δεν έφταξε ποτέ τριανταμία

Βούλα Χανιωτάκη  - Μπαστάκη

 

Λείπει η χαρά του δυστυχή και μάλλον έχει πάει…
μ` ένα Σαββατοκύριακο του φετινού Φλεβάρη

Νίκος Τζαγκαράκης

 

Πως μπήκε ο Κουτσοφλέβαρος, χαρά ο νους μου κάνει,
τ` αλάργο σου για κανα-δυο μέρες να μου λιγάνει

Βούλα Χανιωτάκη - Μπαστάκη

 

Φλεβάρη μήνα που Κουτσό οι άνθρωποι σε λένε,
καμιά σου μέρα μην τα δεις τα μάθια μας να κλαίνε

Σπύρος Πανηγυράκης

 

Γη δυο γη τρεις του λείπουνε ημέρες του Φλεβάρη
μα έτσι κι αλλιώς τσ` υπόλοιπες χαρές δεν είχα πάρει

Γιώργος Σοφιάκης


Η Μοίρα με τ' αλάργο σου, θα μου περάσει βέρες,
στο μήνα που του κλέψανε, χωρίς αιτία μέρες...

Γιώργος Πρωτοπαπαδάκης