Μάρτης

2014-03-02 14:25

Μάρτιος, Γδάρτης, Παλουκοκαύτης

 

Καλό μήνα!

 
 

 

Ο Μάρτιος πήρε το όνομά του από τον Ρώμο, ο οποίος προς τιμήν του θεού Άρη ( στα λατινικά Mars)  έδωσε το όνομά του στον πρώτο μήνα του ρωμαϊκού ημερολογίου, που μέχρι τότε ονομαζόταν Primus. Από τους Εβραίους ο μήνας αυτός ονομάζεται Νισάν. Είναι ο έβδομος μήνας του εκκλησιαστικού και βυζαντινού ημερολογίου και ο τρίτος του ισχύοντος.

 

Είπαν για τον Μάρτιο:

 

 

Τ' αγκάλιασα το χιόνι σου Μάρτη μου κι έχεις κρύψει
τσ' ερωντικής μας άνοιξης , τον ερχομό στην θλίψη

Νεκτάριος Λεουνάκης

 

Ίδια `ναι με τση μοίρας μου και τα χαμόγελά σου,
Μάρτη που μέσα στς` αποκρές είν` η Πρωτομηνιά σου

Νίκος Τζαγκαράκης

 

Μπήκε καρδιά μου η άνοιξη και δε θα βγάλεις φύλλα…
ήσουν δεντρό και σ` έκαμα στη χειμωνιά ντου…ξύλα

Βούλα Χανιωτάκη – Μπαστάκη

 

Που να `σαι χελιδόνι μου, σε ποιά γωνιά του χάρτη,
έλα και μπήκε η γι- άνοιξη και είναι μια του Μάρτη

Βαγγέλης Ταξιδευτής

 

Καρδιά μου ανάποδη κι εσύ… εγωισμέ μου αντάρτη,
για δε μου φέρνετε άνοιξη κι εμένα με το Μάρτη;

Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης

 

Είδα στο γέλιο σου χαρά, στα μάτια σου αγάπη
και μοιάζουν όλα ζωγραφιά... κήπου στα τέλη Μάρτη...

Γιώργος Σοφιάκης

 

Μπήκε μικιό μου η άνοιξη, που τα πουλιά πετούνε,
και περιμένω να φανείς μ` εκείνα που γυρνούνε

Γιώργος Γιατράκης

 

Κι είντα πώς ήρθ' η γι' άνοιξη,που σ' άλλο κόσμο μένω,
άλλης λοής χειμώνα ζω κι άλλη άνοιξη ανημένω

Μανώλης Κρητικόπουλος

 

Δεν σε γιορτάζω άνοιξη, για δεν ανθεί για μένα
το ρόδο που `χα στο μπαξέ, πιο πάνω απ` το καθένα

Γιώργης Γαρεφαλάκης